2013. április 25., csütörtök

Konyha: Háztartási gépek 2

Az előző bejegyzésem alapján márka mániásnak tűnhetek, pedig erről szó sincs! 

Konyhai gépeim választásánál/vásárlásánál legtöbb esetben az ár-érték  alapján döntök. (Kis beruházással az Uram már nem foglalkozik, leszoktattam róla rég! :D ) Az elmúlt 10 éveben (amióta háztartást vezetek) sajnos be kell valljam, hogy vettem meg felesleges gépeket is.
Ezekkel a konyhai gépekkel időt és emberi energiát lehet megspórolni, de ökológiai értelemben már nem mindegyik állja meg a helyét tudom.

Mixer:

Imádok sütni! Nálunk "nemzeti" étel a pizza, azaz heti rendszerességgel sütöm. No, nem csak pizzát kell sütnöm a kis családomnak! Kalácsot, pogácsát stb. Szinte minden hétvégén dagasztok valamilyen tésztát. A tésztát a kézi mixerem dagasztó spiráljával dagasztom hólyagosra. Ha nem lenne ez a konyhai eszközöm, akkor biztos ritkábban szánnám rá magam a sütésére!

Emezen eszközöm vásárlásánál a legfontosabb szempontok a következők voltak:
  • A habverő feltétje. Barátnőm, aki 10 éves kora óta süti a csodálatosabbnál csodálatosabb sütemény költeményeket (falun lakik és esküvőkre, családi összejövetelekre rendszeresen sütnek) okosított ki, hogy nem mindegy milyen habverővel készítjük a piskóta tésztát! A habverőnek vékony (és nem vastag) "drótból" kell állnia! IGAZA VOLT. A régi mixeremnek (amit természetesen azonnal lecseréltem 5 évvel ezelőtt) vastag volt és az istennek se akart sikerülni a piskóta.
  • Jól láthatóan meg legyen jelölve, hogy a  dagasztó spirál szárait melyik lyukba kell bele illeszteni. A réginél sajna jártam úgy, hogy siettem(nem volt időm gondolkodni rajta melyik melyik lyukba való)  és fordítva  pattintottam bele  és a tésztát teljesen felgyűrte a géphez!

 Húsdaráló:

Ma már nem használom olyan sűrűn, mint régen, mert nagyon jó forrásból (háztól) szerzem be a sertéshúst (ha kell darálva) és fagyasztom le. A henteseknél nem szerettem daráltatni a húst, mert tele rakták általam nem kért és látott dolgokkal, inkább vettem magamnak egy gépet.

Konyhai robotgép:

Nem kellett volna megvennem 10 évvel ezelőtt! Néha-néha a reszelő funkcióját használom. Mai fejjel nem vennék.

Botmixer:

Másik leggyakrabban használt gépem. Nekem olyan van, aminek nem csak mixer feltétje, hanem aprító és habverő része is van. (Ha már lúd legyen kövér alapon vettem meg.) Az aprító feltétjével szoktam a hagymákat pépesíteni/ aprítani a fasírthoz és a töltött káposztához. Habverőjével a tészták, torták krémjeit készítem.

Digitális konyhai mérleg:

IMÁDOM! A legelső digitális mérlegemet 10 éve vettem, de sajna hamar tönkre ment (5 év után) pedig márkás és nem olcsó volt. Akkoriban nem volt nagy választék belőlük. A most használt mérlegemet az Aldiban vettem és mindent tud, amit tudnia kell (tara, víz, tej mérési funkció, 5kg mérési határ) és a legfontosabb, hogy egy lapos üveg lap az egész, ami könnyen takarítható és bármekkora tál rátehető.
Ezt az eszközömet is sokat használom. Most meg pláne jól jön a tisztító ás ápolószerek elkészítésénél. Nélkülözhetetlen számomra!

Mikrohullámú sütő: 

Mikor felújítottuk otthonunkat, akkor ezt is kicseréltük, mert a régi tönkrement a sok cumisüveg sterilizálástól. Na a kicserélése se volt egyszerű!!! 3 évvel ezelőtt feljártam az összes elektronikai boltot a városban és mindenhol szinte ugyanaz volt kitéve. Vagy a legolcsóbb kicsi, nagyon egyszerű (nyugdíjasoknak való) volt vagy a nagyon drága, amitől még elájulva sem voltam, mert azért a pénzért minimálissal tudott többet, mint a legolcsóbb és még aranyból sem volt!!!!  Mérgemben bementem a Tesco-ba és azt mondtam, hogy veszek egy saját márkás mikrót tőlük. Ha jó az angoloknak, akkor nekem is jó lesz!!!! Jól jártam, hogy bementem, mert akciósak voltak éppen és nagyon baráti áron (kb. 13 ezer Ft. ) vettem egy digitális, 25 literes, inox színű, grilles mikrót. Eddig még meg sem "nyikkant".


Vízforraló kancsó és filteres kávé (nekem tea) főző:


A mikró sztori után, amikor a vízforralót is lecseréltem (a régi P márkájú volt, 3 év után beadta az unalmast és ha apukám  nem javítja meg, akkor most a munkahelyemen sem tudnám használni) gondolom nem meglepő, hogy ugyanott vettem az újat.
Filteres kávé (nekem tea) főzőm csak azért van, mert a teának mindig felraktam a vizet forrni a vízforraló kancsómba, de  szinte mindig elfelejtkeztem róla!  Két gyermek mellett ez nem is csoda! Erre a gondomra találtam ki, hogy veszek egy 1,7 literes filteres kávéfőző gépet. Ezt a gépet is a Tesco-ból vettem és most sem csalódtam. Azóta ha teát főzők, akkor tényleg főzök is!
Kávéfőző gépem már nincs. 4 évvel ezelőtt a szomszéd idős néni megkínált kotyogóban főzött kávéval. ÚRISTEN, hogy mennyivel finomabb, zamatosabb volt a kávé!!!!!!! Azóta mi is kotyogóval főzzük a regeli kávét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése