2013. április 18., csütörtök

Konyha: háztartási gépek 1


Lehet, hogy nem zöld gondolat, de a konyhában/háztartásban a gépesítés híve vagyok. Imádom - húgocskám szavaival élve -  a "height tech"  háztartási berendezéseket, mert megkönnyítik és gyorsítják a nők házi munkáját, amit valljuk be többségünk munka mellett "űz" (és nem minősül éppen hobby tevékenységnek). Mikor egy hosszú munka nap után haza megyünk, akkor kezdődik a második műszak... Sokszor azt érzem, hogy  ha csak egyetlen nappal lenne hosszabb a hétvége, akkor talán én is letehetném a nemesebb fertájamat a "fotelbe".

A férjem eleinte megkérdőjelezte háztartási gépek vásárlása terén hozott döntéseimet (Nem túl drága? Minek?, Tényleg le kell cserélni?), de hamar belátta, hogy ha két gyerkőc mellett finomakat szeretne enni, tiszta ruciban járni és mind emellett kapcsolatunk ne csak anya és apa szerepből álljon, akkor csak a nagy háztartási gépek vásárlásába (hogy azért velem se szaladjon el az a bizonyos kiscsikó, mert hajalmos vagyok rá) szól bele.

Hűtővásárlás:

Legutóbbi nagy projektünk 2012 nyarán volt, amikor is lecseréltük a 9 és 10 éves kombinált hűtőszekrényeinket. Igen 2 db! Mikor összeköltöztünk még csak egy volt, de a családalapítással és gyors bővülésével "kinőttük" azt az egy (számomra olyan nagyon utált és általam választott) hűtőt és használtan vettünk egy másikat mellé.
A gond ott kezdődött, hogy a kombi hűtők nem NO FROST - osak voltak és fél évente  le kellett őket olvasztanom, ha nem akartuk, hogy zabálják az áramot. Jó szórakozás volt 4 évig  mint ne mondjak!  Milyen irigy voltam édesanyám LG NO FROST-os kombi hűtőjére, amit az elmúlt 7 év alatt egyetlen egyszer sem kellett leolvasztania!!! A két kombi hűtő fagyasztó térfogata is kezdett kevésnek bizonyulni. (Nem tehetek róla, de olyan vagyok mint a hörcsög, készletet halmozok fel élelmiszerből.)

Mint minden háztartási gépem vásárlása előtt most is "felcuppantam" a netre és tájékozódtam elvárásaim fényében. Nos, az én elvárásaim nem voltak éppen light-osak. (Kérdéses volt, hogy Kishazánkban kapható-e ilyen egyáltalán?!)

Elvárásaim a következők voltak:
  • Külön  legyen a hűtő és a fagyasztószekrény  (side by side hűtő az amerikaiaknak való, mert hatalmas nagy monstrum, de a fagyasztó  része arányaiban kicsi és nem más mint egy üvegpolcos szekrény, amelybe a kész/félkész bolti fagyasztott élelmiszer tárolható. )
  • 1 ajtós kivitel
  • NO FROST (az a hűtő/fagyasztó felel meg ennek a kritériumnak igazán, amelynek a hátulja sima, azaz nincsenek ott a kondenzációs csövek és a fagyasztóban lévő boxok/dobozok üveglapokon, de semmiképpen sem hűtő csövekkel tarkított "polcokon" helyezkednek el!!!!!!) Én a boltban megnéztem a hűtők hátulját és a dobozok alatt lévő "polcokat" . Nagyon tanulságos volt!
  • Multi airflow
  • 270- 350 l nettó térfogat
  • darabja kb. 150-160 ezer forint legyen
  • A+ vagy A++ energia osztály
A kör szűkülése után csak egy márka és annak típusa maradt fenn a rostán: SAMSUNG TWIN


A hab a tortán az volt, hogy több mindent tudnak, mint amit én elvártam tőlük és a budget-emet sem léptem túl: digitális vezérlésűek, beépített Brita szűrős vízadagoló (én eltekintettem volna tőle, de Mo.-on csak ez az egy verzió kapható), eco üzemmód, beépített szagelszívó és ha akarom (de nem fogom) side by side hűtővé összekapcsolom őket. (Ja és csak a legfontosabbakat soroltam fel!)

Most 10 hónap elteltével is őket választanám! Egy milliméternyi jég sem keletkezett a hűtőkben és a villanyszámlám 1 hónappal beüzemelésük után 1500 Ft-tal lett kevesebb!
SZERELMETES VAGYOK BELÉJÜK!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése