2015. július 6., hétfő

Meggy, meggy és meggy


Az idei  nagy befőző  "karrieremet"  a meggyel indítom. :) Az elmúlt 2 hétben kb. 33 kg  meggyet dolgoztam fel több részletben. Volt olyan, amelyet vettem és volt olyan, amit meg kaptam Sógornőmtől.
Tettem el meggylevet, (amit most a nagy melegben olyan jó iszogatni), lekvárt és magozott meggybefőttet.
Az idén sok-sok türelemmel addig főztem a lekvárt, amíg olyan sűrű nem lett, hogy meg állt benne a fakanál. Az elején a levet mindig leöntöttem, amiből lett a meggylé. Nem használtam most semmilyen sűrítő anyagot.
A végén a géppel dunsztoltam ki őket 95 fokon 35 percig. (Én a leveket is közéjük tettem.)


Nem is írtam még, hogy sikerült olyan helyre költöznöm, ahol 2 hetente Egyháztáji vásár van és kistermelők árulják a terméseiket/termékeiket. Itt sikerült szereznem kis ubikat szuper jó áron, így bevállaltam a meggy mellé 3 kg ubi elrakását is, kisebbik fiam nagy örömére. :)

Az idén úgy döntöttem készítek rumos meggyet is. Karácsonykor leöntöm a rumot a meggyekről és kész is karácsonyra a házi "Cherry", a sütikbe meg a finom rumos meggy.

Az ötletet Lajos Mari újságából vettem. Én a meggyszemeket kimagvaltam, lehet nem kellett volna...
Most az üvegek (3 db) addig napoznak, amíg a cukor el nem olvad az aljukon, majd mennek a sötét polcra karácsonyig. Emlékszem annak idején nagymamám is készített és anyósom is mesélte, hogy az ő anyukája is  készített. Hát igen nincs új a nap alatt! :)

Az idén befőző fóliát használok a kupakok védelme érdekében, főleg lekvárok és szószok esetében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése