2014. augusztus 21., csütörtök

Ízes krémjoghurt házilag



Nem tudom, hogy említettem-e már, hogy valamikor a tavasszal vettem egy joghurtkészítő gépet. Azóta házi tejből magam készítem a joghurtot is. Mivel mindig úgy jártam, hogy az oltásra szánt joghurt vagy elfogyott vagy megromlott a hűtőben, elhatároztam, hogy jégkocka készítőben fagyasztok le joghurtot. Gondoltam, ha az élesztőgombák, kefirgombák életre kelnek a fagyasztás után, akkor a joghurt kultúra is!!! Igazam lett!!! Tökéletes joghurt készíthető így is.

A fagyasztott joghurtot beleraktam a joghurtkészítő tartályába:

A tartályban a fagyasztott oltóanyag

Munkában a gép
A meleg (már éppen kellemetlen az ujjunknak a hőmérséklet) tejeben feloldottam az oltásra szánt joghurtot, felöntöttem a kívánt mennyiségű forralt házi tejjel majd a tartályt beletettem 12 órára a gépbe. Én este 18-19 órakor teszem bele és reggel 6-7 órakor veszem ki a tartályt.






12 óra múlva:
A kész joghurt
A még meleg joghurtot tartályostól beteszem a hűtőbe kb. 2-3 órára. Ha lehűlt a joghurt, akkor egy szita és edény segítségével kicsepegtetjük belőle a savót. (Természetesen a hűtőben tároljuk továbbra is!)
.A kicsepegtetésre váró joghurt
Kb. 24 óra múlva:

Most már csak a kívánt házi lekvárral kell ízesíteni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése