2014. augusztus 15., péntek

Pizza szósz


Kiscsaládom nagyon szereti a pizzát így igen sokszor kell készítenem nekik.  Elhatároztam, hogy az idén teszek el pizza szószt is. A receptet természetesen a netről, innen vettem és átalakítottam saját szájízünkre, hisz tudjuk ahány ház annyi szokás/ízlés. Mi a fűszeres, karakteres ízeket kedveljük, ezért én  még tettem bele rozmaringot, kakukkfüvet (saját fűszeres kertemből szedtem őket és a bazsalikomot is), oregánót, paprikát és egy kevéske chilit. Mivel befőzőautomatával (95 fok 30 perc) dunsztoltam ki, így a tartósítószert kihagytam belőle. Ja és én nem turmix géppel pépesítettem, hanem botmixerrel. (Nem szeretek feleslegesen mosogatni!)

Tutto bene!! (Buddy Valastro szavaival élve.)

Ez tényleg 100% paradicsom (tomato) és fűszernövény tartósítószer és egyéb ízfokozók nélkül.
220 ml-es üvegekbe tettem el, mert kb. ennyi kell egy alkalomra.

Recept:
olíva olaj
5 kg paradicsom
60 dkg vöröshagyma
2 fej fokhagyma
2 ek só
2 ek cukor (mauritiusi nádcukrot használtam)
8 g bazsalikom (kb 2 ek)
2 ek bors
2-3 ág rozmaring
3-4 ágacska kakukkfű
1/2 ek paprika
kevéske chili

Én kóstolás alapján ha kell még változtatok a fűszerek, só és cukor mennyiségén, mert a paradicsom édessége, savassága befolyásolhatja a végső ízt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése