2014. március 15., szombat

Kovászolok


Etetésre váró kovász
A kenyérsütésbe oly nagyon bele lendültem, hogy elhatároztam én bizony kovászos kenyeret fogok sütni!!!
Igen ám, de honnan vegyek hozzá kovászt?! Boltból? Ehhh! Ősi dolgok nem vehetőek a szupermarketekből!
Ha már úgy is "DO IT YOURSELF!" mozgalom jegyében vezetem háztartásom, hát előállítom én!! Vérbeli homo neticusként kerestem  recepteket. Múlt pénteken  ezt a receptet követve bele is vágtam. A 10. nap majd csak hétfőn lesz, de úgy néz ki sikerült kinevelnem egy adag újabb "házi állatkát"!

Világos rozslisztből készítettem és a felesleges kovászt nem dobtam ki hanem kenyérsütésnél mindig az öregtésztához raktam, napról napra több kovász és kevesebb élesztős öregtészta került a kenyerünkbe. El kell, hogy mondjam, hogy a kenyér íze klasszisokkal jobb lett!!!!

Az első eldobáskor, én eltettem egy adagot, amit szintén nevelgetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése