2014. március 10., hétfő

joghurt készítés házilag

A fényképezés előtt a család már végig kóstolta! :)

Újabb lépést tettem a reformálásom útján, mert joghurtot készítettem!
Nem, nem most nem a joghurt ízesítéséről szeretnék írni, hanem arról, amikor a tejből készítünk joghurtot!

Sikerült találnom házi tej forrást barátnőmnek köszönhetően. Megtudtam, hogy a kedvenc mikepércsi tejesem ismét "üzemel"!!!! Vasárnap hozzá is jutottam a tejcsikémhez.
A neten rengeteg írás szól a joghurt készítésről és 1 nagyon fontos tény ki van emelve: oltás (joghurt adása a tejhez) után a tejet állandó 35-45 fok körüli hőmérsékleten (a hőmérséklettől függ a joghurt állaga) kell tartani kb. 8-10 órán át.Nálunk ez nehezen megoldható, így vettem egy egyszerű joghurtkészítő gépet, ami tulajdonképpen egy elektromos termosz! Este elkészítettem és reggel kíváncsian lestem meg az eredményt.
Sikerült!!!! Betettem a hűtőbe és este lehűlve kóstoltam meg. Nagyon finom lett. Egy kis adag joghurtot külön raktam, hogy nehogy megegyük, mert a következő adagot ezzel oltom majd be.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése