2014. március 9., vasárnap

Reform kalács: tk. tönkölybúzából és máklisztből

 Nos ezen kalács megszületése random esemény sorozatok következménye. Pénteken elmentem a Debrecen Szatyor termelői piacára  (szigorúan a két kis lekenyerezett utánfutóimmal :) ) és a hidegen sajtolt napraforgó és lenmag olaj mellett vettem a termelőtől 1 kg mák pelletet (300 Ft/kg) is. Azt tudtam, hogy meg kell őrölni a pelletet és lisztként helyettesít a mákot és egyéb liszteket (gluténmentes) a süteményekben. (Megjegyzem itt, hogy ekkor még nem tudtam, hogy a paleo diétában előszerettet alkalmazzák.)
Még hűlt a kalács néztem utána a máklisztnek! Bővebb információt itt találtok róla. A legfontosabb, hogy beltartalmi értéke kb. 30%-al magasabb a sima őrölt máknál, gluténmentes, alacsony a szénhidrát tartalma, gazdag ásványi anyagokban, kalóriatartalma 280 kcal/100g.

Vissza a kalácshoz:

Ha már megvettem ki kellett próbálnom,  nem hagyott békén a kis ördög!
Kreatív konyhatündér lévén rájöttem hamar, hogy a mák pelleteket (magamban én csak mák briketteknek hívom) a kávé/mák darálómmal meg tudom őrölni. 

Mák pellet (nekem csak brikett)


liszté őrölve

Jó nagy adag liszt lett!
A kalács receptje:
  • 150g öreg tészta (tk. búza, tk rozs és kenyérlisztből)
  • 200g tk tönkölybúza
  • 200g mákliszt
  • 1 ek búzasikér
  • citrom héj
  • 5g élesztő
  • 3 tojás sárgája
  • tej (amennyit felvesz)
  • kb. 8 ek. hidegen sajtolt napraforgó olaj
  • 40g Xilit
  • 60g szőlőcukor (ezen cukor mennyiségektől nem lesz nagyon édes a kalács, sőt inkább határeset)
sütés előtt

sütés után
 Be kell vallanom nem vagyok elégedett a kalácsok magasságával, de ez egy prototípus, amin biztos, hogy még alakítani fogok!!! (Az eredményről beszámolok majd.)

Summa summarum:  A fiaim nem panaszkodtak az íze miatt, de ők már le vannak szoktatva régóta a túl édes ételekről/italokról.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az Uramnak nem jött be!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése