2014. február 9., vasárnap

Debreceni sósperec

Ezt a receptet nagyobbik fiam osztálytársának nagymamájától kaptam. Mikor gyermek volt és a szülei bejöttek Debrecenbe a vásárból mindig hoztak neki ilyen pereceket. A néni (aki árulta a perecet a vásárba) unokájától (aki idősebb nála) kapta meg a receptet ő is.

Ma délelőtt megsütöttem a fiaimnak.  A pereceket kézzel kell elkészíteni, így Apával jót "gyurmáztunk"!
 Én ezen is változtattam egy kicsit, mert reformosra vettem a "figurát"!

Recept:
  • 500g finomliszt (én 150g teljes őrlésű rozsliszt+150 fehér rozsláng lisz+200g finomliszt keverékére cseréltem)
  • (Saját: 1 mk. aszkorbinsav tejben feloldva a teljes őrlésű lisztek  miatt)
  • 1 dkg élesztő
  • pici tej
  • pici cukor (élesztő futattásához)
  • 15 dkg zsír vagy vaj (nem margarin!!!!)
  • 2 kávéskanál só (= 2 teáskanál)
  • 1 tojás (a kenéshez)
Sós máz: 
Sűrű pépé keverjük a következőket:
  • 2 kk. liszt
  • 1 kk. só
  • pici tej

Elkészítés:

  1. A liszt felével+pici tej (aszkorbinsavval)+felfuttatott élesztővel  nokedli tésztát készítünk.
  2. Liszt másik felét+zsiradék+só összedolgozzuk.
  3. a fenti kettőt egybegyúrjuk (gyurma állagú legyen) és pihentetjük
  4. a tésztát kinyújtjuk és csíkokat vágunk le, amelyeket megsodrunk és perecet formázunk belőle.
  5. sütés előtt a pereceket lekenjük tojással
  6. a pirosra sült pereceket megkenjük a sós mázzal és visszatesszük a sütőbe addig, amíg a máz felhólyagosodik.
Sütés előtt:


Sütés után:


Nagyon finomak lettek! A fiúk rájárnak!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése