2013. október 12., szombat

Mosás újra gondolva

Elmondhatom, hogy immár több mint 7 hónapja nem használok bolti mosószert és öblítőt. Ideje leírnom 7 hónap tapasztalatát.


Több mint fél éve olvastam egy fórumon egy vegyész tanácsát az ecet vízzel való hígítására vonatkozóan. Azt írta, hogy ha az ecetet vízzel hígítjuk, akkor azt max. 48 órán belül használjuk el, mert utána már nem olyan hatékony, veszít a hatásából. A lúgról is ezt írta.

Tanúsíthatom, hogy nagyon is igaza volt!!!!!!!!!!

Öblítés (sav):
A következőket tapasztaltam,  amikor vízzel hígítottam az ecetet egy 1/2 literes flakonban:
  •  a mosógép dobján egy fehéres fátyol réteg ült ki
  • a ruhák tapintása kemény volt és merev
  • a ruhák színe nem volt élénk
A citrom savat is kipróbáltam, de az nem vált be nekem. Valahogy az ecet jobb.

Amióta az ecetet egyből az öblítős rekeszbe teszem a dob fémesen ragyog, a ruhák puhák és lágyak, színük élénkebb.

Itt meg kell jegyezzem, hogy nyáron a napocska maximálisan kiszedte az ecet szagot a ruhákból, de most, hogy itt az ősz és az ember lánya kénytelen  bent a lakásban szárítani a ruhákat (a szél sem szedi ki az ecet szagot), bizony a ruhák enyhén ecet szagúak maradtak.
EZT A PROBLÉMÁT MEG KELLETT OLDANOM VALAHOGYAN!
Nekem a mosóparfümök és az illóolajok nem váltak be, mint ecet szag eltüntetők. Igaz valamikor tavasszal kísérletezgettem velük. Talán adok nekik még 1 esélyt. Kénytelen voltam bio öblítők segítségével  megoldani a problémát. Az ecethez teszek egy nagyon kicsi bio öblítőt. Én most a békás mandulatejes öblítőjét használom, ami ígéretük szerint növényi alapú (itt jegyzem, meg, hogy a kőolaj  is növényi alapú). Kb.1  hónapja öblítek így és eddig még nem lázadt fel a bőröm. A vegyszer mentességében nem vagyok azért 100%-ig meggyőzve, így tervezem más bio öblítők kipróbálását pl. Sodasan és lehet újra kísérletezem a mosóparfümökkel is.
A lényeg: így nincs a ruháknak ecet szaga, hanem diszkrét öblítő illatuk van.

UI: A békás öblítőt el kell felejtenem!  Mindkét hónaljam elkezdett viszketni és  megjelentek a kicsi piros kiütések! Hiába hypoallergén az öblítő!!!!!! Azt hiszem elfelejtem az ökonak minősített öblítőket 1 életre! Szervezetem a zéró tolerancia  elvén működik. Marad a mosóparfüm. Már meg is rendeletem egy általam még nem próbált márkát a zöldbolt.hu-ról. Majd beszámolok róla, hogy mire jutottam.

Mosószer:

Miután láttam a különbséget a vízzel előre hígított ecet és a hígítatlan ecet használata között, elgondolkodtam a mosószer kérdésén is.
 A napokban  úgy döntöttem, hogy átállok a házi mosópor használatára és felhagyok a mosógél készítésével. Arra a gondolatra jutottam, hogy talán nem jó az sem, ha a lúgot előre vízzel oldjuk, mert ez is elveszítheti a hatékonyságát 48 óra után.

Egy amerikai blogon (nem találom az oldalt, hogy hivatkozzak, de ha meg lesz megteszem) találtam is "receptet" a házi mosóporra:
  • 150 g reszelt mosószappan (kb. 2 csésze)
  • 1 csésze mosószóda
  • 1/4 csésze bórax (ez saját ötlet volt)
  • 1/4 csésze szódabikarbóna (eredetibe nincs bórax és 1/2 csésze van)
  • 1/2 csésze na-perkarbonát
  • 1/2 teás kanál citrom sav
 Normál mosás: 1 ek
Nagyon szennyezett ruhák: 2 ek

A mosószer tehető a mosószeres rekeszbe vagy (én így tettem) egy zárható ruhamosózsákba (zokniba csomózva is lehet) a ruhák közé.

Az egészet egy aprítógépe össze "mixelni" . Még nem vettem külön erre a célra aprítót, így a szappant lereszeltem és egy tejfölös vödörben jól összeráztam a többi hozzávalóval.
Mosás tesztelés alatt!

UI: Háááááááát nem jött be a dolog!!!! Visszatérek a gél készítésre! :(


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése