2013. szeptember 8., vasárnap

Rosemary samponszappan és paprikás szappan

Már a második hétvége telik el úgy, hogy rengeteg plusz dolgom van (télre készülés, nagyobbik fiam iskolába ment), de mindezek ellenére nem szaladtam le teljesen a térképről, azaz volt egy kis időm szappant készíteni!

Múlt hétvégén paprikával színezett kecsketej szappant készítettem kakaóvajjal és szőlőmagolajjal. Kipróbáltam egy másik fajta örvényes technikát. Van még mit fejlődnöm ezen a fronton!

Paprikás kecsketej szappan
Most hétvégén újra gondoltam a samponszappanomat (nem mintha nem lennék elégedett a régiekkel) és még több "extrával felruháztam".
A folyadék 100 % kecsketej lett. Miért ne érdemelné meg a fejbőrünk és a hajunk (hagymástól) is a kecsketejes kényeztetést?!
Az elkészült macerátumok bevetésre készen állnak a patikai kis üvegekben.
A samponszappanba saját készítésű
  • csalán (fagyú mirigy szabályozás, hajzsírosodás ellen, hajnövekedés serkentő),
  •  diófalevél (korpásodás, zsírosodás, hajhullás ellen; hajnövekedés serkentő) és
  •  rozmaring (hajhullás ellen, hajnövekedés serkentő) 
 macerátumot  (olívaolajból) tettem superfat-nek.

Nem szoktam nagyon illatosítani a szappanjaimat, de ezt a samponszappant rozmaring illóval is elláttam, de nem az illata, hanem a hatása miatt!!!!!
Szinét a bele tett zöld agyag adja.
Alig várom, hogy megérjen és használhassam!

Rosemary samponszappan:

 


2 megjegyzés:

  1. Szia, érdekelne hogyan vált be, mennyire használt zsírosodás, korpásodás ellen. A biosamponokkal úgy szoktam járni, hogy zsíros marad utána a hajam.
    Nagyon tetszenek a szappanjaid, lehet, hogy végre én is belefogok.
    Patrícia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Korpásodás és ekcéma ellen nagyon jó volt, de sajnos a hajmosás után zsírosnak tűnik a hajam.
      Én olyan peches vagyok, hogy a biosamponoktól is ekcémás lesz a halántékom és korpásodni kezd a hajam. A korpa nem más mint a fejbőr reakciója a samponban lévő vegyi anyagokra!
      A diófás samponszappan után nem tűnt annyira zsírosnak a hajam.
      http://mindennapiokossagaim.blogspot.hu/2013/06/diofalevel.html
      Nagyon jó és hasznos hobby a szappankészítés.
      Melinda

      Törlés