2013. augusztus 26., hétfő

Rózsás kecsketej szappan virágporral

A vasárnap szerzett kincseim közül a virágpor izgatni kezdte a fantáziámat , hogyan kellene szappanba "önteni", milyen szappant kellene belőle készíteni? A rózsa macerátumjaim is megértek (átadták jótékony hatásukat az olajnak) a konyha ablakban és isteni rózsa illatú (rózsa)olajam lett! A rózsa macerátum lett a kecsketejes szappan superfat-je. Kár, hogy a lúg a színek mellet az illatokat is "tönkreteszi.". (A rózsa, amiből a macerátumot készítettem sógornőm és a szomszédnéni kertjéből származik.) Rózsa és virágpor, valamint kecsketej hmmm....miért ne alkothatnának ütős triót?

A rózsáról sok jó hatása mellett azt is olvastam, hogy pozitív hatást gyakorol a sejtregenerációra és táplálja a szöveteket is. A virágpor külső és belső jótékony hatásairól már írtam itt. Kiváló vitamin és ásványi anyag forrás!
A kecsketej az pedig triviális választás volt és nem azért mert ez a kedvencem!

A fantáziámat "birizgálja" egy extra méhek kincse szappan megalkotása! (kecsketej, méhviasz, méz propolisz és természetesen virágpor) Extra ápolás a télre!

Íme a szappanok, amelyek rózsaszínagyag segítségével lettek "mintázva" és ápoló hatásukat a bele tett shea vaj és szőlőmagolaj tovább fokozza.


7 megjegyzés:

  1. olvasgatok... néha mosolygok is... kedves kis blog ez:) Lelkes. (Még mindig a férj készíti a lúgos oldatot? És most akkor hogy is? egy kardinális kérdés, a vízhez oldom a nátrium hidroxidot vagy fordítva? interneten így, szappanos tanfolyamon amúgy csinálták. Még nem kezdtem bele az egészbe, de tervben van, s macerátumos bejegyzésen felbuzdúlva én is zuttyantottam 10 perce egy zsályásat...)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm kedves szavaidat!
    A kérdéseidre válaszolva:
    +Az első egyedüli lúgoldás óta egyedül csinálom védő felszerelésben. Belátta, hogy nem kell túl izgulnia a dolgot...:)
    Most már akkor is tudok szappanozni, ha egyedül vagyok itthon a fiacskáimmal. Megmondom nekik, hogy szappant készítek és addig ne zavarjanak. Több kevesebb sikerrel megértik.
    +Én internetről tanultam, ("Youtube-os" szappanozó vagyok és nem szégyellem), ezért én oldásnál a folyadékhoz adom a lúgot. Még a sima deszt. vizet is lefagyasztom, kásásítom oldás előtt, hogy az exoterm folyamat ne legyen olyan "heves", azaz a hőmérséklet ne menjen 45-50 fok felé. Fő a biztonság!
    Üdv: M

    VálaszTörlés
  3. Jó, hogy mondtad a pálmazsír helyett a disznózsírt, eszembe nem jutott volna. Honnan szerzed be a zsírokat/olajokat, lehet kérdezni? Én kétszer voltam tanfolyamon (1 meleg + 1 hideg eljárásos), megérni megérte (igaz, ahhoz képest sokba került), mert a fejemben van az egész és legalább ez kipipálva. hogy Te jutyubról szappanozol, igen dicséretes (én elveszlődök az információáradatban)... Nekem kis apróságjaim vannak (3 éves kor alatt), inkább alvásidőben állnék neki, mert amikor a konyhában vagyok, ők is alattam téblábolnak, nem lehet őket kizavarni (nem mintha akarnám):)

    VálaszTörlés
  4. Jaj nagyon szépen köszönöm ezeket a kis infókat! A folyékony szappan tökjó volt, szinte jobban szerettem, mint a szilárdat. Az illata vagány, utolsó fázisként adagoltam hozzá, sőt, erősebb volt, mint a tömbszappané(jázminosat csináltam, az egész fürdőszobát belengte) és jóféle bőrápoló volt (mézet is tettem bele, de nem ragadt, jól habzott). küldök receptet ímélben, ha akarod, meg összeszedem a fejemben a folyamatot is és leírom. Folyékony szappant érdemes csinálni! A sampon/mosogatószer elhanyagolandó, nem habzik, bár lehet, a receptben van tökéletesítenivaló. Később, este erre járok még, ha addig írsz választ.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon örülnék a folyékony szappan receptnek és a folyamat leírásának, mert már egy ideje érik bennem a gondolat, hogy ezt is megtanulom valahogyan.
    A kutakodásaim során (angol oldalakon még nem néztem szét igaz) azt tapasztaltam, hogy tökéletes mosogatószert készíteni még senki sem tudott Mo.-on! Én is kísérletezgettem, de feladtam a végén. Maradok a békás mosogatónál még valaki ki nem talál valami okosat. De zsíroldásban a szódabikarbóna verhetetlen! Oda van készítve a mosogatóhoz bevetésre készen.
    Sampon terén én a samponszappanjaimmal és az ecetes öblítéssel elégedett vagyok, mert jól habzik és nem korpás a fejem amióta így mosok hajat. A halántékom és a tarkóm sem ekcémás (piros, hámló és viszkető bőrfelület).
    Én holnap próbálom ki 6 hét érés után a mézes kecsketej szappanjaimat. Kíváncsi vagyok a mézre benne!
    Téged miért kezdett el érdekelni a szappankészítés?

    VálaszTörlés
  6. jó kérdés:) ilyen a habitusom. szeretem a gyógyfüveket (is). ami természetes, azt is. Régen kutyultunk például orbáncolajat, jó töményet, amitől mindenkinek az égési baja jól gyógyult (volt egy ember, akinek bundafeldolgozó üzeme felrobbant, az arca tropára ment és orbáncolajjal kezelve jött tökéletesen helyre). Aztán nagyanyám szappanokat főz, a mai napig főzi a mosószappanokat. És a dédire is emlékszem, aki pipereszappant is főzött, de annak a receptjét nem tudom, s nagyanyám se tudja. Viszont illóolajokat biztos nem tett bele:) De tojást azt igen. Gondolnád?
    Egy ímélcím viszont kőne, mert csatolva küldenék, viszont ha nem publikus, akkor írok most egy röpke sort ezzel az oldali micsodával.

    VálaszTörlés