2013. június 23., vasárnap

Mosószappan újra gondolva

Az interneten szappankészítésről való tájékozódás során ("jártamban-keltemben") találtam érdekes írásokat a mosószappanok összetételét illetően főleg angol oldalakon. Az egyik blog írója azt írta, hogy a legjobb mosószappan szerinte az amelyik tiszta kókuszolajból készült. Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem, hogy egyből nem készítek tiszta kókuszosat, hiszen a disznózsírra meg mi magyar háziasszonyok esküszünk!
Horatiusi középútra lépve a következő összetételnél maradtam: 60% kókuszolaj, 40% disznózsír. A szappant 5%-kal  túllúgoztam most, azaz a kalkulátorban (ez esetben angol kalkulátort használva, mert csak itt található meg a disznózsír az olajok és zsírok között) a super fat-et -5-re állítottam.
Olyan kemények lettek a szappanok, hogy nem tudtam szappan pecséttel rájuk nyomni. A cél a jó kis kemény szappan volt, de talán nem ennyire! Majd meglátjuk!

A mosószappanok:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése