2013. április 19., péntek

Mosószappanos mosás 2 : mosószappanos-mosószódás mosógél

Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én az a típus vagyok, aki ha "ráizgul" egy témára, akkor abba mélyen beleássa magát.
Nem hagyott nyugodni a mosószóda kérdése, így tovább nyomoztam a neten és talán rájöttem, hogy hol rontottam el.
Tegnap este nekiláttam elkészíteni a mosószappanos-mosószódás mosógélt. SIKERÜLT!!!!!!
A víz nem vált ki belőle, szép sűrű gél állagú lett és reggelre nem keményedett meg.

Elkövettem azt a "hibát", hogy másik szappannal (igazi háznál készült ) készítettem, így most nem tudom, hogy az első kísérletem sikertelenségét a szappan milyensége/összetétele vagy az elkészítés rossz technikája okozta?

Íme a recept:


Arányok:  m.szappan : m.szóda : víz = 1:1:30
 
Az alapanyagokra vonatkozó tanácsaimat az első receptemben leírtam.
Fontos, hogy a  mosószóda tiszta na-karbonát legyen!

Kísérlet lévén én most csak kis adagot készítettem kb. 1,5-1,75 l lett.

  • 50 g reszelt szappan
  • 50 g mosószóda
  • 1,5 l szénsavmentes ásványvíz 
  • kevéske ezüst kolloid vagy 4-5 csepp teafa illóolaj (tartósítási, fertőtlenítési céllal)
Elkészítés:
  1. A reszelt szappant  1 l vízbe raktam és takarék lángon addig melegítettem még a szappan teljesen fel nem olvadt. A víz nem forrhat fel!!!
  2. Bele tettem a mosószódát és pár percig kevergettem a TŰZHELYEN, TAKARÉK LÁNGON, hogy a szóda rendesen fel tudjon oldódni benne. Ekkor már sűrűsödik az oldat.
  3. A mosószappanos-mosószódás oldatot egy műanyag lavórba (vadi új erre a célra rendszeresítve) öntöttem.
  4. Az oldatot alaposan át botmixereztem (hogy a víz hűléskor ne váljon ki belőle és egynemű legyen a gél ) és közben  a maradék 0,5 liter vizet is hozzá adtam. Ezt a fázist nem szabad kihagyni!!!!!
  5. Csap fölött régi mosószeres "kanába" töltöttem tölcsér segítségével.
Adagolása: 125-130 ml.-t tervezek.

Mosási hatékonyságát a hétvégén tesztelem. Megjött az Orosházi szappanom is, és ha lesz időm hétvégén, akkor abból is készítek gélt és tesztelem mosásnál.

Ma este az orosházi szappanból is készítettem mosószódás mosógélt.

Az orosházi szappanból a következőképen készítettem el a gélt :
  • 100 g reszelt szappan
  • 200 g mosószóda
  • 3 l desztillált víz
Fontos tapasztalatot szereztem:
Mikor a mosószódának több mint a felét hozzá adtam a szappanos vízhez, akkor az addig sűrű oldat visszahígult. Jól átbotmixereztem és ismét sűrű lett. EZ A TITOK!

Holnap tesztelem a géleket.

UI.:
Az Orosházis gélemmel mostam a hétvégén. kitűnően teljesített! Férjem fehér zoknijának a talpa (direkt jól megnéztem mosás előtt és persze utána is :) ) szürke volt és mosás után HÓFEHÉR lett! Semmi elő áztatást stb-t. nem csináltam csak zsupsz be a gépbe.


Tegnap édesanyám hozott egy könyvet, amit a barátnője küldött nekem. A címe: Környezetbarát háztartási praktikák. Ebben a könyvben találtam egy mosógéles receptet. Legközelebb ezt készítem el és tesztelem, majd összehasonlítom a mosási eredményeket.

A könyvben lévő recept:

  •  4,5 ek. reszelt szappan
  • 250 ml mosószóda
  • kb. 2,5 l  víz 
Elkészítését megtaláltam a neten is itt, de szerintem a fent leírt technikával biztosabb a siker.

2 megjegyzés:

  1. Hahó! És a nem orosházi is jól prosperált? :]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! Az Orosházi szappanokat leváltottam a saját készítésűvel, mert nem bírtam azt az enyhe zsír szagot. Engem zavart. Mosta 100% kókusz mosószappanból készítem a gélt és ugyan olyan jól mos!
      A mosógél is mindig géles, a botmixerezés a kulcs lépés, mert anélkül szétválik a víz és a szappan! Nekem nagyon bevált, azóta megszűntek az ekcémás tüneteim is!
      Üdv: Melinda

      Törlés