2014. augusztus 5., kedd

Óda az őszibarackhoz!

Finomságok őszibarackból

Még régebben láttam az interneten, hogy vannak, akik készítenek az őszibarackból is lekvárt. Gondoltam miért ne?!
A világ legjobb döntése volt!!!! Nem vagyok nagy lekvár fogyasztó (inkább az általam készített natúr joghurtokat fogom ízesíteni velük), de az őszibarack lekvár valami Isteni finom!!!!! Találtam egy termelőt a piacon, akinek nagyon finom édes barackja van, így minimális gyümölcscukrot kellett tennem a lekvárhoz.

Lédús gyümölcsről lévén szó, főzéskor sok levet engedett, én meg szorgalmasan leöntöttem róla egy másik edénybe. Két legyet ütöttem így egy csapásra, mert lett finom rostos őszibarack levem (Miért párologjon el, ha meg is ihatjuk?!) és hamarabb is elkészült a lekvár, ami így jó sűrű lett. A kisebb fiam "üldözi" a gyümi darabokat, így amikor már alig engedett levet a barack, akkor rámentem a botmixerrel és pépesre turmixoltam, majd tettem bele ízlés szerint (kóstolásra) gyümölcscukrot, sűrítésre pektint (5 g) vagy 3:1 jam fixet (10 kg barackhoz elég volt 1 tasak). Nem mindig tudtam lehúzni a barackok héját, de ezt a gondot a megoldotta a hő és a botmixer. Nem lehet észrevenni és így  került a lekvárba plusz pektin is!

Külön lekvár főző edényem nincs, de egy nagyot (ikea 10l-es) most külön jól elsikáltam erre a célra és minden lekvár főzés előtt kikenem ecettel az alját, hogy ne ragadjon le a lekvár. A dolog szuperül működik, mert a mosogatás így pofon egyszerű!

A leöntött levet szintén ízesítem egy kis gyümölcscukorral, majd palackozom és a befőzőautomatában őket is kidunsztolom. Nem tettem bele tartósítószert és a 2 héttel ezelőtt elrakott levek mind ott vigyorognak "egészségesen" a polcon! Ebben a melegben ha akartak volna már rég megbuggyantak volna!

A keményebb őszibarackokból befőttet készítettem. Be vallom most lusta voltam leszedni a héjukat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése