2014. július 6., vasárnap

Befőzés 1000-rel!

Nem írtam már vagy 2 hete, de ez nem jelenti azt, hogy nem ügyködtem!!  A hétvégéken mindig "alkottam" valamit! A kamra polcára került még kb. 25 üveg (kb. 370 ml)  meggy lekvár, 4 üveg (720 ml) őszibarack befőtt és most hétvégén került "porondra" a sárgabarack!!!! Gondos munkám eredménye 11 üveg (370 ml) sárgabarack lekvár, de elárulom a cél sokkal, sokkal több, mert ez a FŐ KEDVENC! Nincs az a mennyiség, amit a családom 3 férfi tagja ne tudna megenni!

Savanyúság fronton az uborka a nagy kedvenc. Kisebbik fiam IMÁDJA! Számára FOREVER a savanyú ubi pelenkás kora óta. A hétvégén tettem el azt is és gondolom nem meglepő, hogy a legkisebb üveget meg kellett már bontanom! Vajon ki miatt?!!
A teraszon pedig érik a kovászos uborka is, aminek egy része (nos ez meg apa nagy kedvence) el lesz téve. Legalábbis tervezem...
Természetesen az automatával dunsztoltam ki őket!


Itt jegyzem meg, hogy sohasem tudtam szépen kivágni a dolgokat! Egyszerűen béna vagyok! :)
Kellett nekem a kört választani!  Itt érhetitek el a programot, ha tetszik. Ez a program angol nyelvű és sajna az ékezetes betűt egyszerűen nem ismeri.
**********************************************************************************
Vörös szilva lekvár és befőtt

Az elmúlt egy hónapban további savanyú uborkákat és befőtteket  raktam el tartósítószer nélkül és eddig  az elrakott savanyúságok, befőttek nem romlottak meg, ugyanolyan gyönyörűen mosolyognak le a polcról, mint, amikor odakerültek! Ez a befőzőautomata nagyon jó kis találmány!


Sógornőmtől kaptam kb. 2 hete vörös szilvát, amiből lekvárt és fahéjas szegfűszeges befőttet készítettem. Olyan érdekes, hogy a szilva lekvárnak és befőttnek vörös színe van!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése