2014. január 30., csütörtök

Gyógynövények és teák






Régóta tervezem már, hogy "elmondom", hogy a teázás terén milyen új szokásokat alakítottam ki a családom számnára.

Írtam már arról, hogy nekem nem csak gyógyszeres készlet van itthon, hanem gyógynövényes is. Utóbbihoz fordulok ha csak tehetem.

Eljött a  téli időszak és vele a megfázás és a nátha is. (A vírusokról ne is beszéljünk!)

Kedvenc kúrálós tea keverékünk, amellyel a nátha, köhögés 3-4 nap után elviselhető szintűre csökkenthető:
  • 1 ek bodzavirág
  • 1 ek. lándzsásútifű
  • 1 ek. kerti kakukkfű
  • 1 ek. kamillavirág
  • 1 tk. stevia (jázminpakóca) Így nem kell édesíteni a teát!!!
  • 2-3 ek. hibiszkuszvirág  Nem csak élvezeti értéke van és nem kell citrom a teába, hanem immunerősítő is!!!
Egy üvegbe előre elkészítem a teakeveréket a fenti arányokkal és kb 1-1.5l vízhez 3-4 ek. teszek a keverékből.
A hibiszkusznak és a steviának köszönhetően a gyógytea ívása élvezetté válik!!!! Az Uram és a gyerekek is "tisztán" isszák!!

Tippek:
  •  Lehet kapni kávéfőző gépekhez kávéfiltert (100 db. kb. 400 Ft). Ebbe belemérjük a teakeveréket és összekötjük/fogjuk a azáját, beletesszük a kancsóba, leforrázzuk és letakarjuk/lefedjük. Én a filtert benne hagyom a teában addig még el nem fogy a tea. 
  • Ha este készítjük el a teát és reggelig nem isszuk meg mindet, akkor csipkebogyót is tehetünk bele ha már langyos, így van ideje kiadni áldásos hatását.
  • Ne érjük be gyógynövények terén a filteres változatokkal!!!! 
Frissítő, anyagcserét serkentő teakeverék:
  • 1 ek. citromfű levél
  • 1 ek. borsmenta (5 év alatti kisgyermekeknek és állapotos nőknek nem szabad beletenni! )
  • 4 ek. hibiszkuszvirág
  • 1 tk. stevia
  • 1/2 ek. zöld tea  vagy maté tea (Yerba Mate), amely sokkal jobban élénkít, méregtelenít. Bővebben itt olvashatok.

FONTOS:
NEKEM BEVÁLTAK EZEK A TEA KEVERÉKEK. NEM VAGYOK FITOTERAPEUTA /GYÓGYNÖVÉNY SZAKÉRTŐ.
MINDENKI CSAK A SAJÁT FELELŐSSÉGÉRE PRÓBÁLJA KI/ALKALMAZZA!!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése