2013. október 29., kedd

Joghurt házi ízesítéssel

Tegnap délelőtt kisebbik fiamat vittem el a 6 éves oltásra és státusz vizsgálatra. Az orvosi rendelő mellett találtam egy házi tejtermékeket árusító boltot, ahol kimérős ízesített joghurtot lehetett kapni. Kisfiam természetesen kért is belőle. Alma-fahéjas ízesítésűt választott.  Megkóstoltam én is (nem hasonlít J. nevű bolti joghurtéhoz az íze 100%-ban, mert más technológiával készült.) Ekkor jött az ötlet. (Kigyulladt a fejem felett a kis izzó :) ) Ilyet én is tudok csinálni!!!!!!!!! Almám van, fahéjam van, mézem is cukor helyett, csak natúr házi joghurtot kell vennem.

Ma el is mentem az én két kis (nem akarunk menni) utánfutómmal a Piacra a házi tejeshez natúr joghurtot venni. (Az emeleten lévőhöz, mert a földszintivel volt már pár afférom a termék minőségét és szavatosságát illetően!)

Fogtam 2 almát (először egyet, de kóstolásnál rájöttem kell a 2) meghámoztam, kicsumáztam, szeleteltem és egy kis citromlével (ne barnuljon az alma) pépesítettem, hogy az íze intenzívebben legyen.

pépesítés


Ha édesebb almából készítjük, akkor nem kell bele méz szerintem. Én savanyú almát használtam, így kellett bele 3-4 pumpálás méz (kb. 2-3 evőkanál).
almapép+méz
Jöhet a fahéj ízlés szerint:
Végezetül a natúr házi joghurt (nem volt kimérős):
Összekeverjük és megkóstoljuk, hogy kell-e bele még alma, fahéj vagy méz.
Lehet bele tenni mazsolát is. (Én és kisebbik fiacskám nem vagyunk vele barátságban.)
Végeredmény:
  • Cukor mentes, valódi gyümölcsöt tartalmazó joghurt, amelyet nyugodt szívvel adhatunk gyermekeinknek. Fogyókúrázók, diétázók is ehetik (méz nélkül, stevia-val).
  • Két elégedett kis fiú. Kisebbik fiam szerint az almás pitére hasonlít az íze.

Apósom dolgozott tejgyárban és azt mondta anno, hogy lekvárral ízesítik a joghurtokat.
Házi lekvár vagy friss gyümölcsök segítségével  más ízben is elkészíthetjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése