2013. szeptember 29., vasárnap

Mézes-fahéjas kecsketej szappan

Most hétvégén sikerült beiktatnom végre a szappanozást. A télre (és karácsonyra) készülve a méhek áldásait tettem bele a szappanba, amelyek a télen igénybe vett bőrt nagyon jól ápolják. Került bele: akác méz, propolisz tinktúra, méhviasz és virágpor. A szappan karácsonyi hangulatáról a méhviasz, méz és fahéj együttes "illatvilága"  gondoskodik.
A szappanokba került még kakaóvaj és repceolaj is.

A méhviasz nagyon öntörvényű összetevő a szappanban. Soha se lehet tudni, hogy a különböző összetevőkkel "keveredve" milyen szint ad a szappannak! Sőt a különböző formáknak a színe se egyezik!

Ezeknek a szappanoknak 6 hét érésidő kell és az érés során eddig az összes méhviaszt tartalmazó szappanom sötétebb lett ha világos volt formából kiszedés után és fordítva világosodott ha sötétebb volt kiszedés után. Kiérti ezt?

Ünnepi "köntösben"

2 megjegyzés:

  1. Szia Melinda!

    Néhány napja olvasgatom a blogodat és nagyon tetszik! Én kezdő szappankészítő vagyok, még nem merek kísérletezgetni, ezért a legtöbbször megadott szappanreceptek alapján dolgozom, esetleg, ha valamelyik összetevőm hiányzik, azt helyettesítem mással.
    Nagyon szépek lettek ezek a szappanjaid is. Én is szemezek egy ideje ezzel a szilikonformával (3 fajta virág), de mivel csak interneten láttam, nem tudom mekkora szappant eredményez. Kérlek írd meg, hogy hány grammosak ezek a virágformájú szappanok.
    Az én szappanjaim nem ilyen fényesek, ezt a méhviasz teszi? Én még nem mertem használni a méhviaszt, de hamarosan bevetem.

    Előre is köszönöm válaszodat!

    VálaszTörlés
  2. Szia Ilike!

    Ez a szilikon forma a virág formájától függően (a recés a legnagyobb tömegű szappant, a mellette lévő virág pedig a legkisebb tömegű szappant adja ) kb-75-100g , de ez a súlyt függ attól is, hogy mennyire raktad tele a formát, van e a masszában agyag vagy só.
    Csak a képen ilyen fényesek megnéztem direkt. Élőben nem is fényesek, de nem is mattak. Szerintem a méhviasz teszi. Elégé öntörvényű anyag, de nem kell félni tőle!
    Én is receptekből indultam ki és utána olvastam az alapanyagoknak és kialakítottam a saját receptemet, amit variálgatok.
    Nekem ez a két oldal segített sokat:
    http://levendulamagazin.hu/szepseg/szappan-keszitese/118-szappan-keszites-i-resz-hazi-szappankeszites-modjai
    http://www.illatosszappan.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=141&Itemid=178
    Ezt a két oldalt olvasva (újra és újra) próbáltam megismerni a zsírokat stb és kipróbáltam.
    Az első szappanomat is illatos szappan receptje alapján készítettem, majd változtatgattam rajta.
    Remélem tudta neked segíteni!
    Üdv: Melinda

    VálaszTörlés