2013. július 6., szombat

Olajok és zsírok

A szappan készítésnek meg volt/van az a vonzata, hogy az ember lánya utána néz a különféle olajok és zsírok jótékony hatásának. Nos, ezen "kutakodásaim" során a belső hatásaikat, a velük való sütés-főzés és a gyári előállításukat is vizsgálat alá vettem. 2-3 hónap nézelődés eredménye mostanra "ülepedett" le. Sejtettem én már régen a "vesztes" olajok, zsírok káros hatásait, de nem akartam vele törődni, mert így egyszerűbb volt.
Ma már főként olívaolajjal és mangalica ill. disznózsírral főzök. A napraforgó olaj használatát amennyire csak lehet minimalizáltam. Margarin helyett vajat kenünk a kenyerünkre.  A fasírtot és a rántott húst mangalica zsírban sütöm ki, ami ízbeli nagyobb eltérést nem eredményezett. A sült zsírt többször is fel lehet használni anélkül, hogy káros lenne a szervezetünkre. A mangalica és disznózsírt hazai termelőktől veszem. Nagyon jó forrást találtam.
Hosszútávon válik majd el döntésem eredménye. Én most így látom egészségesebbnek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése