2013. július 27., szombat

Illóolaj és a patika

Én olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy olyan patika van a közelemben, ahol adnak illóolajakat kimérve gyógyszerkönyvi minőségben. Ezen illók nagyon jó minőségűek és a tesztet is teljesítik.

Van egy teszt, amit minden illó olajjal elvégzek, amit csak megveszek. Rossz szokás! Ez megmutatja, hogy tényleg 100 %-osak-e.
Kb. 10 évvel ezelőtt kezdett el érdekelni az aromaterápia és vettem 1 könyvet: Roberta Wilson Aromaterápia haladóknak

Ebben a könyvben leírja, hogy hogyan állapithatjuk meg, hogy 100%-osan tiszta illóval van e dolgunk, vagy hordozó olajat is tartalmaz.

"Egyszerűen megállapíthatjuk, hogy tiszta illóolajjal van-e dolgunk. Elegendő egy tiszta papírdarabra csepegtetnünk belőle. Az igazi nyom nélkül elpárolog, míg a hordozóolajat tartalmazó kivonat olajos foltot hagy."
 A patikában vásárolt illók nem csak hogy teljesítik a tesztet, hanem fele (megkockáztatom, hogy harmad) annyiba kerülnek!!!!!!!!
Én 6 féle illót szereztem eddig be:

  • levendula: 333 Ft/10 g+magisztrális díj
  • fenyő: 188 Ft/10 g+magisztrális díj
  • eukaliptusz: 124 Ft/10 g+magisztrális díj
  • rozmaring: 272 Ft/10 g+magisztrális díj
  • borsmenta 250 Ft/10 g+magisztrális díj
  • citrom: (elfelejtettem kiírni a blokkról az árát)
A magisztrális díj 106 Ft akkor is ha 10g-ot és akkor is ha 20g-ot veszünk. (nagyobb kiszerelésben még olcsóbbak.)
Aki ismeri a "bolti" árakat az tudja, hogy ezek az árak milyen kedvezőek!!!
pl: rozmaring illó 10 ml (= kb. 10g) 1200-1300Ft!!! A patikában 650 Ft-ért 20g kapunk!!!

Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a jobb minőségű "bolti" termékek beszerzési forrása és a patika beszerzési forrása nagy valószínűséggel megegyezik, csak a patika nem csomagolja puccosan be.
Döntsük el mi a lényeg média központú világunkban a belbecs vagy a küllem?

A 10ml és a 20g-os patikai

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése