2013. június 30., vasárnap

Cukor kérdése

Az elmúlt 2-3 hónapban sokat foglakoztatott a cukor kérdése. Az édesítőszerek mérgek, amelyek megzavarják az ember szervezetét. Amióta (kb. 3 hónapja) nem édesítem vele a reggeli és déli kávémat (napi 2-3 pöttyit fogyasztottam átlagban, ha teáztam is  akkor napi 8-at ) azóta nem fáj annyit a fejem.

Felfedeztem a steviat, ami egy édes levelű gyógynövény. Mármint rájöttem, hogy van ilyen alternatíva :)! Ha néha teázom, akkor ezzel édesítem a teámat. A kávémat mézzel vagy szőlőcukorral édesítem.

Nád-, gyümölcs-, szőlő-, répacukor. Melyiket használjuk? Én hosszas kutakodás után a voksomat a szőlőcukor mellett tettem le. A reálban 530 Ft. egy kiló. (Olcsóbb mint a nádcukor!) Nagyon finom meggyes pitét sütöttem, amibe szőlőcukrot tettem répa- vagy nádcukor helyett.

A stívia izét még szoknom kell. Por formájában nagyon drága, hogy sütés-főzéshez kipróbáljam. Megpróbálok venni stevia növényt és a levelét megszárítom  és porrá töröm. Egy kísérletet megér!

Konklúzió: Mézzel, steviaval vagy szőlőcukorral érdemes megédesíteni napjainkat! HANGSÚLYOZOM EZ CSAK AZ ÉN SZERÉNY VÉLEMÉNYEM!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése