2013. május 19., vasárnap

Szappan készítés

Igen, szappant készítettem! Nem hagyott nyugodni a gondolata és belevágtam. A férjem és édesanyám le akartak beszélni róla, de hajthatatlan voltam!
Tudni kell, hogy nem "hűbele Balázs" módjára vágtam bele, már kb. 2 hónapja terveztem: rengeteg blogot, internetes oldalt olvastam el és You Tube  videót néztem meg róla. A biztonsági előírásokat sokat tanulmányoztam.  Az előkészületek sem voltak egyszerűek! A legnehezebb NAOH-t  és a maghőmérőt volt beszerezni.

Hideg eljárással készítettem el a szappanomat férjem felügyelő szemei előtt tegnap este! Ragaszkodott hozzá, hogy ő oldja fel a vízben a nátronlúgot! Tette mindezt védő felszerelés nélkül!!!!!! Legszívesebben elfenekeltem volna, hogy nem volt hajlandó felvenni a maszkot és a védőszemüveget!
Nagyon egyszerű kis szappan készítettem olíva, kókusz, napraforgó és szőlőmag olajból (összesen 1000g), trace-nél tettem bele egy kis (szerintem túl kis) adag rózsaszín agyagot. Ezt a kalkulátort használtam a víz és a NAOH menyiségének kiszámolásához. Nem akartam elsőre túl "extra" szappant készíteni. A formám egy régi kiszuperált püspökkenyér forma volt sütőpapírral kibélelve.
24 órás dunsztolás után megkeményedett és fel tudtam szeletelni, ami félsiker. A projekt teljes sikeressége 4 hét érési időszak után válik majd el. Az esztétika most nem volt fontos, a lényeg az volt, hogy összeálljon a szappan!
Az agyagot nem sikerült jól elkeverni benne, így pöttyös lett a szappan. Majd legközelebb ügyibb leszek.

1 napos szappan felszeletelés után

Rózsaszín agyag pöttyök



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése