2013. május 16., csütörtök

Bodza szörp

A hétvégén virágozni kezdett a bodza.  Gondoltam, ha már itt áll a kertünk szélén ez a hatalmas bokor, kár lenne veszni hagyni azt a sok szép tenyérnyi bodzavirágot. (Ezt a bokrot még nagymamám ültette, hogy tudjon bodza szörpöt készíteni az unokáinak.)  Édesanyámtól kaptam is három bodza szörp receptet. Magam sem tudom, hogy mi történt velem, mert régen a bodza illatát sem bírtam, most meg én is iszom az elkészült szörpöt!

Én most mentás - citromfüves bodza szörpöt készítettem:

Hozzávalók:
  • 10-12 db. bodzavirág vastag szár nélkül
  • 4,5 l víz
  • 450g nádcukor
  • 1 ek. méz
  • 1 egész citrom felkarikázva
  • 20g citromsav
  • 2  mokkás kanál Na-benzoát (tartósítás)
  • ízlés szerint borsmenta és citromfű levelek (én természetesen a kis kertemből szedtem)
Elkészítés:
A vizet felforraljuk és kihűtjük.
Egy 5l-es uborkás üvegbe vagy nagyobb fazékba beletesszük a hozzávalókat és leöntjük a vízzel.
3-5 napig érleljük mindennap egyszer megkavargatva.
Ha elkészült (illatán és színén látszik ) leszűrjük és üvegekbe tesszük.

Nagyon finom lett! Nem túl édes és kellemesen frissítő szörp lett. (Férjem véleménye szerint.) A fiaim úgy járnak a szörpre mint az emberek a jó kútra! A kisebbik egész nap kérte. Most itthon vagyok a kisebbik fiammal, mert bárányhimlős lett.

Ma összeállítottam a következő adag szörpöt.

Mindjárt kész a szörp



A bodza szörp (a többi üveg a spájzban van)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése