2013. május 9., csütörtök

Hajmosás

Több, mint egy hónap kísérlet után leírom, hogy a hajmosás megreformálásával mire jutottam.

1. kísérlet: szódabikarbónás hajmosás

2 -3 ek. szódabikarbónát kicsi vízzel pasztává kavartam és rákentem a hajamra, jól bedörzsöltem a fejbőrömbe. 1-2 percig rajta hagytam. Kicsit "csipkedte" a fejbőrömet. Előszőr sima vízzel, majd almaecetes vízzel (1 dl almaecet+1 l víz) leöblítettem.
Hatás: tiszta fejbőr, selymes haj. A hajam azonnal  fazonba állt és nem volt statikusan feltöltve, nem "szállt", olyan volt, mint amikor már 1-2 napos a haj, ami könnyen formázható.

2. kísérlet: samponszappan

Vettem a meskán samponszappant (csalános mentás, kecsketejes). Az öblítés itt is sima víz, majd a fenti almaecetes víz volt. A habzást kicsit hiányoltam hajmosáskor. Megfigyeltem, hogy a kecsketejes szappanok nem habzanak annyira, mint a simák.
Hatás hasonló, mint az első kísérletnél.

3. kísérlet: samponszappan szódabikarbónával

A samponszappant lereszeltem, vízben feloldottam és megkínáltam egy kis szódabikarbónával, teafa illóval. (A samponszappan nem zselésedik annyira mint a pipere.) Ebből a "samponból" minden hajmosás előtt egy kis adagolóba teszek egy keveset és vízzel hígítva adagolom hajmosáskor. Így már jobban habzik. Kétszer mosom át vele a fejem. Az utolsó öblítés után jöhet az ecetes víz. Én már sima 20%-os ecetet hígítok.
Hatása hasonló.


Egy valamit megfigyeltem : A hajam KORPA MENTES lett!!!!!!!!! Szerintem a színe is élénkebb.
Férjem megjegyezte, hogy mitől ilyen szőkés a barna hajam? Hát a régi melírom (kb. 5 hónapos)  élénkebben rikít barna hajamban mint valaha! :) (A melírt is kiiktattam az életemből.)

Csalános  kecsketejes samponszappan, Szépségápolás, Szappan, tisztálkodószer, Kecsketejes szappan, Növényi alapanyagú szappan, Samponszappant készítettem olívaolajjal, saját macerálású csalánolajjal, ricinusolajjal, kókuszvajja..., Meska
Ezt a samponszappant vettem meg a Meskáról



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése