2013. május 12., vasárnap

Dezodor

Múlt héten sikerült beszereznem a kedvenc webáruházamból ezt a stiftes tubust és múlt hétvégén készítettem is dezodort magamnak és az Uramnak. Ja és vettem itt fehér, rózsaszín és zöld agyagot is.

Ezt a receptet alakítottam át úgy, hogy kenhetőbb legyen.
Rá kellett jönnöm, hogy a meggyógyult jobb hónaljam nem szereti a shea vajat, ami latex érzékenységet sejtet.(Csak a meggyógyult hegem nem bírja!)

Nos én így alakítottam át:
  • 20 g kakaóvaj
  • 10 ml oliva olaj
  • 20 ml szőlőmag olaj
  • 35-45 g szódabikarbóna
  • 7,5 g fehér agyag
  • 7,5 g kukorica liszt (elhagyható)
  • 3-4 csepp teafa illó
  • 5-10 csepp indiai citromfű illó
Gőz fölött felolvasztottam a kakaóvajat, majd beletettem az oliva és szőlőmag olajakat, végezetül a porokat (agyag, szóda, kukorica liszt). Mikor langyosra hűlt a massza, akkor tettem bele az illókat és beleöntöttem a tubusba a még folyékony halmazállapotú deot. A tubus kupakját bekentem egy kis olajjal, hogy a deo ne ragadjon rá szilárduláskor. 1-2 órára a megtöltött tubust fejjel lefelé hűtőbe tettem.
Múlt héten teszteltem a deot és sikerrel vizsgázott!!! Ebben a májusi melegben szinte nem is izzadtam és szagom sem volt!!!!! Nekem bevált.

Alapanyag beszerző kutatásaim során megállapítottam, hogy az Auchan-ban nagyon jó olajkészlet van!!!!!!
Árulnak szőlőmag, avokádó, dió, mogyoró stb. olajakat egészen jó áron. Ezeket nem csak kenni, de enni is lehet! :) Van hidegen sajtolt és finomított változata az olajaknak. Határt csak a pénztárcánk szabhat.
Debrecenben a nagy piac emeletén lévő REÁL boltban  szuper bio részleg van kedvező áron! Gyógynövények, olajak (lenmag olajat itt vettem), keményítők, gyümölcscukor, nádcukor, zab stb. megtalálható a boltban.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése