2013. április 28., vasárnap

Gobelin


Életemben két igazi hobbim volt/van: Gobelin és kalocsai hímzés.

Gobelin:

8 évvel ezelőtt nagymamám sógornője, akit mi csak egyszerűen Ángyinak hívunk, szerettette meg velem.
 Nem tudom, hogy egyszerű-e gobelinezni vagy nekem volt hozzá érzékem, de szinte azonnal megtanultam és "beleszeretem". A gobeli készítés megnyugtatott és úgy éreztem általa kiteljesedik a lényem.
Elhatároztam, hogy otthonomat a saját gobelin képeimmel fogom díszíteni. Az első egy év nagyon termékeny időszak volt, mert akkor még nem voltak meg a fiúk. Készítettem édesanyámnak (kettőt) és barátnőimnek is. A gyerekek megszületése után, mikor itthon voltam GYED-en "ráérős" anyukaként, akkoriban próbáltam ki a tűgobelin készítést, ami jóval kisebb, finomabb "öltésekből" áll. Sajna ezeket a képeimet még nem kereteztettem be.
Az utóbbi négy évben pedig egyetlen öltést sem öltöttem és nagyon hiányzik már, de most elhatároztam, hogy a félbe hagyott tűgobelinemet befejezem "ha törik ha szakad"!
Néhány alkotásom:

Gobelin Napraforgó nagy kép

Első képem, közepes kép

közepes kép



A legnagyobb (méretben is) alkotásom
kertezetlen Garfield kis képek
keretezetlen tűgobelin

keretezetlen tűgobelin

keretezetlen tűgobelin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése