2013. április 15., hétfő

Dezodorálás

Az interneten való tájékozódás és a szenvedések hatására, elhatároztam, hogy megreformálom az életemet és a háztartásomat!



Első lépés: A dezodorok vizsgálata (gondjaim okozójának fő gyanúsítottja). DÖBBENET. Ilyen vegyszerekkel kentem magamat?! Nem csoda, hogy a bőröm fellázadt!!!! A mellrákról, amit okozhatnak még nem is beszéltem!!!!!! El is határoztam, hogy saját dezodort készítek.
Interneten kutakodtam és  találtam is 2 nagyon jó oldalt:
Lukrécia kencéiAntal Vali 

A TITOK: Szódabikarbóna!!!!!
Receptem (1,2,3) már volt, de az alapanyagok (shea, kókusz, kakaó vaj és az olajok) nem mindegyike volt meg otthon (szódabikarbóna, illóolajok, étkezési keményítő, extra szűz olívaolaj volt).
 Hosszas kutakodás után (internetes és debreceni bioboltok választékának és árainak összevetése ) találtam is 2 jó beszerzési forrást és az egyik ráadásul debreceni és webboltja is van! Jó minőségű anyagokat tudtam beszerezni tőlük jó áron! A másik a Meska alkotók boltján egy eladó. (Posta költség mellett is jó árai vannak).
Mostanra már 3 receptet készítettem el. A férjemet is rá tudtam venni a használatára!!!  :)
Tapasztalataim:
Izzadni, izzadok, de nem olyan büdös (nekem a bolti deok még ennyire sem hatottak). Azt  hallottam, hogy kb. fél év kell a kitisztuláshoz és akkor már kicsi szaga sem lesz.
Sajnos az én "beteg " jobb hónaljam nem bírja a szódabikarbónát (gondolom a sebnek és hegnek be kell teljesen gyógyulnia), de a bal az igen!! A férjem nem panaszkodott, pedig már 1 hónapja használja. Cink-oxidot is használhatnék szódabikarbóna helyett, de fém allergiám van, és ha már az alumíniumot sem bírtam a régi bolti deoban...

Felmerül a kérdés: Mitől öko is  ez a bio házi dezodor?
A meg vett (nem éppen olcsó, de minőségi) alapanyagokat krémek készítésénél is felhasználhatjuk és nem csak egyszer és nem csak egy személy részére!!!! Az éves dezodor és kencefice (testápoló, arckrém, kézkrém stb) összkiadásaimat ha összeadom és összevetem a bio alapanyagok árával, akkor gazdaságosabban jövök ki és MINŐSÉGI,  TERMÉSZETES  dolgokkal ápolhatom magamat és családomat, amelyek még HATÉKONYAK is!
Mivel ezek természetes alapanyagok és némelyike még ehető is konyhai eszközök használatával (a sterilitás szabályainak betartása mellett - az eltarthatóság végett) is elkészíthetem őket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése