2013. április 15., hétfő

Tisztálkodás és mosás

A golyós deo kiiktatásával elindult a lavina.  Az ártalmasság gyanújába  keveredett  a mosószer és a tusfürdő is!!! A következő lépések szinte egyszerre párhuzamosan zajlottak le.




Második lépés: A tusfürdő kiiktatása és a beszerzett anyagokból krém készítése.

Gondolkodtam, hogy saját magam készítsek szappant, de a férjem lebeszélt róla, mert a nátron lúg elég veszélyes. Talán egyszer...(Ha megteszem leírom!)
Szóval maradt a kézműves szappanok (nem bolti vegyszeres) beszerzése. Biobolt körút után úgy döntöttem, hogy a postaköltség ellenére is jobban megéri megvenni a Meskáról. Három eladótól is vettem. Tesztelés még folyamatba (melyik eladó a befutó), de elárulom, hogy nagyon szupi érzés velük mosdani! Sokáig kitartanak és 2 db árán (kb. 1100 Ft posta kölivel) csak 1-1,5 db 250 ml márkás és 2 db 400 ml B-vel kezdődő retro magyar márkájú tusfürdőt lehet venni. Jelen pillanatban 1 db 100g-os és 1 db 80 g-os szappant használunk hárman (férjem úgy döntött ő elhasználja a felhalmozott készletet) már egy hónapja és még csak a fele fogyott el mindkettőnek.

Az elmúlt 1 hónapban 3 féle krémet kutyultam. (Hiába a recept, azért tapasztalni is kell!) Mindegyik nagyon jó hatással volt a bőrömre. Később részletesen kifejtem majd!


Harmadik lépés: A mosás megreformálása.

Nyomozás ismét a  neten. Felfedezések: Mosószóda, Na-perkarbonát, Mosódió, ecet, citromsav, szódabikarbóna, illóolajok, mosószappan (összetétel nem mindegy), marhaepe szappan  bio, öko és sok oldalú fegyvereim lehetnek a háztartásban. Sőt nincs is szükség másra!

 Bio mosási kísérletek:
  1. Mosódiós mosás, ecetes/citromsavas öblítés mosóparfümmel
Nekem nem jött be. Készítettem a diókból folyékony mosószert, tettem hozzá mosószódát vagy na-perkarbonátot is. Valahogy nem éreztem az igazinak. Arról nem is beszélve, hogy természetes anyagról lévén mosás után azonnal teregetni kell, ami két kis gyerek mellett nem mindig jön össze.  A mosóparfüm pedig igazi pénzkidobás! Még, jó  hogy csak egy 10 ml próbaüvegcsét vettem. A hagyományos mosáshoz  (vezető mosószergyártó termékeit nézve) képest ez ökonak mondható, mert 250 g mosódióval (1000 Ft) négy tagú család (ebből 2 kisgyerek) esetén kb. 2-3 hónapig lehet mosni. Ha még az ecetes öblítést is mellé tesszük... (Mosóparfüm nélkül, mert az nagyon megemeli a mosás költségét és illata el is illan)

A 1,5 ÉVES MOSÓGÉPEM, -AMELYEN KEZDTEK MEGJELENNI A VÍZKŐLERAKÓDÁSOK ÉS NEM TUDTAM SZINTE SEMMIVEL SEM LESZEDNI-OLYAN LETT MINT ÚJKORÁBAN 4 MOSÁS UTÁN!!!! Mindig gyönyörködöm benne milyen vakítóan fehér lett.
  1. Mosószappanból mosógél készítése
A kutakodásaim során természetesen megtaláltam ezt a bio mosási lehetőséget is. ELHATÁROZTAM KIPRÓBÁLOM.
Mosó/házi szappan beszerzésének tapasztalatai: A bioboltokban jól meg kell nézni mit veszünk! Igaz a mondás: "Nem mind arany, ami fénylik!"
Mosószappan terén, azt tapasztaltam, hogy árulnak olyat összetételű szappant is, ami tele van káros anyaggal (EDTA stb.). Végül százas boltban akadtam rá a TISZA nevezetű szappanra (200g 250 Ft), ami természetes anyagokból készült és nem csak mosni, de tisztálkodni is lehet vele. Folyamatban van az Orosházi mosószappan beszerzése. A héten jön meg postán!

Ez a mosás sem bonyolult: a mosószappan gélesítve+mosószóda vízben feloldva (ha nagyon szennyezett a  ruha akkor  még na-perkarbonát, fehérekhez szódabikarbóna) ecetes vagy  citromsavas öblítés. Férjem munkás ruháin tesztelve 5*-re vizsgázott!
Érdekes, hogy mosás után nem olyan erős az ecet illata a ruhákon, mint a mosódiónál.
A receptet, későbbiekben leírom.
Nagyanyáink is így mostak és az ekcémát hírből sem ismerték!
A mosószappanos mosás úttörői kitalálták, hogyan mossuk velük a mai gépesített világban! Hála nekik!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése