2014. január 13., hétfő

Beindul a "szappangyár"

Pénteken még azon keseregtem, hogy nem tudok ügyködni a "boszorkány konyhámban", most meg arról fogok írni, hogy milyen szappanokat készítettem a hétvégén!!!!
Hogy is van ez?
Szombaton az Uram dolgozott egész nap, én meg gondoltam (izgő-mozgó egyéniség lévén) megpróbálom egyedül elvégezni a házimunkát (mosogatás, főzés, kád súrolás stb.) dupla védelemmel az ujjamon.  A hüvelykujjamra vettem gumi ujjvédőt és erre felvettem még egy orvosi gumikesztyűt. Nem lett vizes az ujjam, tehát működött a dolog! Ekkor birizgálni kezdett az a gondolat, hogy ha ez így megy nekem, akkor én SZAPPANT IS TUDOK KÉSZÍTENI?!

Nem is kellett több! A gondolatokat a tettek követték.

2014 első szappanjai:

Luxus Himalája sós kecsketej szappan:

Azért kapta a luxus jelzőt, mert kerültek bele olyan kényeztető dolgok mint  shea vaj, mandula- és szőlőmagolaj; valamint  kék és rózsaszín agyag.





Három virág jósága kecsketej szappan:

A fenti kényeztető luxust tovább fokozva ebbe a szappanba a shea vaj és szőlőmagolaj mellé lenmagolajat és körömvirág, levendula, kamilla macerátumot (e három virág jóságát zárja magába a szappan) tettem.
Színvilágáról kakaópor és rózsaszín agyag gondoskodik.
Felvágás előtt

Felvágás előtt oldalról

Felvágás után
 A mintázásnál a kedvenc egyszerű és gyors úgynevezett Spot swirl technikát alkalmaztam 2 színnel. Szeretem, mert szilikon formáknál is alkalmazható.
A trace-em nem lett light, de így is sikerült. Olyan szép kis örvények tudnak keletkezni véletlenszerűen! Imádom!
Valamikor nyáron leltem rá erre a technikára a youtube-on.
Itt egy videó a technikáról:



Diófaleveles csalán samponszappan:

 
Az újratervezés jegyében készült ez a samponszappan. Super fat 2%. Alapja diófalevél főzet. Nem használtam kecsketejet, mert rájöttem, hogy az is "zsírosította" a hajamat. Került bele diófalevél és csalán macerátum valamint szőlőmagolaj és zöld agyag.





Az újratervezés jegyében minden szappanba került 20% tiszta disznózsír (lard) is, hogy ne kopjon olyan gyorsan a szappan. Külföldi szappanos oldalakon "szörfölgetve" láttam, hogy nagyon sokan használják (pl. itt) pálmaolaj helyett. (Ők is az esőerdőkkel  és az orangutánokkal vannak! :) ) Már készítettem nem vega szappant és nem lehetett észre venni rajta, hogy az van benne. 

Sok-sok terv kering még a fejemben! Alig várom, hogy megvalósítsam őket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése