2014. január 10., péntek

2014: Újratervezés



Tavaly szó szerint fejest ugrottam a vegyszermentes életbe és az eltelt 10 hónapban eszerint is próbáltam élni, ami valljuk be nem könnyű a mai világban! A társadalmi elvárások és a piaci kínálat (az élelmiszerek tekintetében főleg) nagyon meg tudja nehezíteni.

Vannak az életemnek/háztartásomnak olyan területei, amelyeket újra kell terveznem, gondolnom.
2014 éve így az újratervezésről fog számomra szólni.

Elsőként a dezodorálás, sminkelés és a hajmosás szokásaimat tervezem újra.

Dezodorálás: A hónaljam olyan érzékeny, hogy a szódabikarbónát nem bírja. Dezodorálás nélkül meg nem élhetünk közösségben! (társadalmi és saját elvárás)
Szódabikarbónát le fogom cserélni cink-oxidra vagy varázsmogyoró hidrolátumra. Az ujjamnak még erősödnie kell, hogy a "boszorkány konyhám" ismét üzemeljen!
Dezodorálni meg kell! A piaci kínálatot górcső alá véve (internetes kutatás) DM Alverde golyós deo-ja lett a befutó ár-érték és vélemények alapján.

Hajmosás: A samponszappanommal elégedett vagyok korpa mentesség tekintetében, de a 7% super fat (ápolás céljából el nem szappanosított olaj ) mostanra már túl sok a hajamnak (nem kell már neki ekkora ápolás, mert nincs már benne melír) és hajmosás után elzsírosította a sok olaj a hajamat. Száraz, festett hajra kell a 7%, de zsírosodó hajra szerintem elég 2-3%. Ha az ujjam egészséges lenne már rég készítettem volna ilyen samponszappant.
Hajat mosni meg kell! Ismét DM Alverde natúr kozmetikumoknál kötöttem ki.

UI: Sajna ezt sem bírja a fejbőröm hiába SLES, SLS mentes. Hajmosás után 5 nappal elkezdett megjelenni a tarkómon az ekcéma. Még fájt is!:(

Hangsúlyozom, nem adtam fel, de a körülmények (ujjam) miatt átmeneti megoldások után kellett néznem.
Nagyon nehezen szántam rá magam, hogy 10 hónap után bolti (nehezen tudok hinni a bolti natúr/bio termékekben) kozmetikumot használjak.


Sminkelés: 10 hónapig nem sminkeltem!!!!!! Nem bírtam tovább!!!! Találnom kellett, olyan szempillaspirált és szemkontúr ceruzát, amit bír a szemem, amitől nem hunyorgok napvégére és amitől nem könnyesedik a szemem. Mindenki azt kérdezte, hogy sírtál?
Valljuk be ilyen jellegű termékek elkészítése házilag nem könnyű feladat és nem kezdőknek való! A rúzs és szájfény még csak-csak, de a többi...!
DM Alverde natúr kozmetikumait tesztelem és próbálom felfedezni. Beszámolok majd róla, hogy mire jutottam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése