2013. december 25., szerda

Ünnepepi hangulat

Eljött hát a karácsony. Keserédes számomra az ujjam miatt. Vasárnap levettük a kötést és a látvány..., nos és a szembesülés a ténnyel, hogy még mindig be van dagadva és nem tudom mozgatni az ujjpercemet, hát 1 napig bőghetnékem volt. Mindennap tornáztatom hátha egyszer csak csoda történik! Hosszú lesz a folyamat, mire rendbe jövök!

Ez a bejegyzés a férjemnek szól, aki nélkül a Karácsony nem jöhetett volna létre úgy ahogyan elterveztem! MINDENBEN SEGÍTETT ÉS KÖVETTE AZ ÚTMUTATÁSAIMAT!

Megsütötte a kedvenc karácsonyi sütijét: a barack lekváros linzert csokibevonóval a tetején. Kicsit vastagok lettek a linzerek, de most nem ez a fontos!!!
Íme a linzerek:



Összerakta a töltött káposztát. A mi családunkban (amióta az eszemet tudom) a töltött káposzta Korondi edényben és sütőben készül, füstölt hússal és/vagy szalonnával, kolbásszal. Édesapám alakította ki ezt a szokást. (Nagyapám Erdélyből jött át és nősült meg itt a II. világháború után). 2006-ban Húgom és anyukám Kolozsvárra mentek Húgocskám keresztszüleihez és hoztak nekem egy Korondi edényt és azóta én is csak így készítem a töltött káposztát.
Az edény megtöltése közben

Lezárás előtt
Korondi edényem
Egy napig a hűtőben érnek a töltelékek, majd feltöltöm vízzel az edény, rárakom (az uram) egy rossz tepsire (ha kifutna a víz) és irány a sütő. Ha felforrt a víz (lehet hallani), akkor a legalacsonyabb hőfokon 3-4 óráig "dunsztoljuk". Lehet savanyú és édes káposztából is készíteni. Mi a savanyúból szeretjük.

A bejglit édesanyám sütötte. Be kell vallanom, azt mindig anyukám készíti el. 
A rántott húst és a sajttal-aszalt szilvával ill. sajttal és sonkával töltött csirkemellet még a balesetem előtt kipaníroztam (erről a taktikámról már itt írtam) és lefagyasztottam, így csak kisütni kell. A salátákat és a sós süteményt szintén az Uram készítette "segítségemmel" :) .

Akármit hoz az élet, ha egy család összetart, akkor nincs lehetetlen!

KÖSZÖNÖM SZÍVEM A KARÁCSONYT!!!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése