2013. augusztus 11., vasárnap

Újabb macerátumok és felhasználásuk

A macerátumjaim palettáját kibővítettem, a körömvirág (3.adag csücsül az ablakban), kamilla (2. adag), csalán, levendula (3. adag készül) mellett készítettem/készítek még diófalevél, rózsa, orbáncfű, rozmaring és babérlevél olajat/macerátumot, amelyeket krémjeimben és szappanjaimban fogok felhasználni ill. használtam már fel.




 A körömvirág és levendula macerátumokból készítettem a családnak egy "bibikrémet", ami kitűnően vizsgázott. A kisebbik fiamnak sikerült  úgy elesnie kb. 3 hete, hogy a térdén egy mély lyuk keletkezett. Elsőként a szokásos betadinnel kezeltük le és kötöztük be, de másnap én elkezdtem kenni a sebet a bibikrémmel. Nagyon gyorsan (2 nap) és heg mentesen begyógyult a sebe. A csúnyán betagadt szúnyog csípésekkel is elbánt és viszonylag hamar lelohasztotta.
A körömvirág macerátumot visszérkrémben is felhasználtam. 

A diófa macerátumot samponszappanban és aranyér krémben használtam fel.
A csalán nem csak a hajnak jó, de a pattanások ellen is nagyon hatásos.

Gyűjtöm a nyár kincseit télire!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése