2013. augusztus 8., csütörtök

Golyós dezodor házilag

A minap az Uram "nyafogott", hogy neki valami könnyebb dezodor kellene. Nem panaszkodom rá, mert olyan türelemmel viseli reform kísérleteimet, hóbortjaimat; sőt hajlandó használni is őket!
Mivel én is untam már a pólói hónaljából eltávolítani az ápoló zsírokat, amiket a stiftes változatba tettem (mert sajna megfogták a ruháit), így elhatároztam, hogy megint elkészítem a legelső dezodort, amit még anno márciusban készítettem csak most újabb "köntösben".
A receptet anno innen vettem és alakítottam át egy kicsit most.

  • 50 ml orvosi zsálya főzet desztillált vízzel (izzatásággátló hatása van)
  • 4 g szódabikarbóna
  • 1/2 tk étkezési keményítő
  • 2-3 csepp propolisz tinktúra (tartósítás funkcióval)
  • 2-3 csepp teafa (tartósát és baktérium ölő hatás )
plusz még (férjemnek így illatosítottam)

  • 3 csepp indiai citromfű illó
  • 3 csepp kubeba illó 
  plusz még (sajátom illatosítása):
  • 2 csepp indiai citromfű illó
  • 2 csepp kubeba illó
  • 2 csepp geránium illó
  • 2 csepp levendula illó
Be kell vallanom, hogy  az első verziónál patikai alkoholban oldottam fel az illókat. Lehet, hogy túl sok volt az az 3-5 ml bele, mert az Uram (az én türelmes férjecském ) totál hisztis lett, mikor csípni kezdte a hónalját és mint az örült próbálta lemosni! Nekem is csípte, de én megvártam még elmúlik. Kiakadt és közölte neki elege van. Másnap reggel beleegyezett, hogy készítsek neki is alkohol mentes változatot.
Nem tudja, de eldugva tartalékolok neki egy bolti deo, mert sose lehet tudni, hogy mikor lesz elege végleg boszorkány konyhám alkotásaiból! :)

A második verziója is csíp egy kicsit az elején, de utána nagyon jóóóóóóóó! A mostani kánikulában 5*-ra vizsgázott nálam. Én akkor is felkentem, mert megéri!
Az a gyanúm, hogy a csípésért az illók a hibásak! Be kell vallanom, hogy én jóval többet raktam bele mint, amit a receptben megadtam!
Jövőhéten (és csakis akkor) az én türelmes férjecském hajlandó kipróbálni a 3. verziót, amibe a fent megadott mennyiségű kevéske illót rakok bele.
Ezzel most nagyon kiakasztottam!!! :)
A dezodoros üveget a kedvenc webáruházamból vettem. Ennek könnyen eltávolítható a golyós része (le kell csak csavarni a golyós egységet) és ha kiürült újra és újra fel lehet használni!

UI: A csípés elmúlt a napokban és a szódabikarbóna sem kezdte ki a hónom alját.
Újabb UI.: A férjem is kipróbálta és már őt sem csípte!!!!!!!

Tanulság: 2-3 napot érdemes várni használat előtt!

1 megjegyzés: