2013. július 8., hétfő

HP és CPOP

A múlt hétvégén nem írtam a szappanozásról, de ez nem jelenteti azt, hogy nem is tevékenykedtem! Levendulás  shea vajas kecsketej szappant készítettem. A férjem oldotta a lúgot a fagyos kecsketejben és az oldatot még hűteni is kellett, mert kb. 45 fokos volt.

levendulás shea vajas kecsketej szappan

Pénteken végre kitört a Vakáció! A fiúkkal kimentem a piacra és az ott lévő Reálban (írtam már, hogy nagyon jó bio és gyógynövényes részlege van) vettem hibiszkusz virág teát. Nem is kellett több...
Mint minden szappanozót engem is elkapott a türelmetlenségi láz. Olyan sok az a min. 4 hetet kivárni, még érik a szappan. Tudom, hogy türelem ez esetben szappant teremt, de... Hát gondoltam kipróbálom a CPOP-t.  Illatos szappan lapján olvastam róla és gondoltam egy hírtelen felindultságból, hogy kipróbálom.
Szappanozáskor nem ajánlott újítani, hacsak a témát jól körül nem járja az ember  és olvas után alaposan előtte. Én nem tettem. A massza a formából kifutott és nekem menteni kellett az értékes anyagokat. Így lett CPOP-ból HP. Szerencsére ez utóbbi kimenetele már sikeresebbnek bizonyult. 
Eddig idegenkedtem a meleg eljárástól, de most elhatároztam, hogy kipróbálom rendesen felkészülve! Igaz a szappan ennél az eljárásnál nem formázható olyan szépen, de viszont jobban illatosítható!
Ez lett:
Hibiszkusz szappan meleg eljárással  
Hibiszkuszos kecsketej szappanok

Szombaton délelőtt anyósom elvitte a gyerekeket a játszótérre. Neki is láttam szappant készíteni. Ezúttal hibiszkusz virágos kecsketej szappant készítettem. A fagyos kecsketejben oldottam a lúgot Nekem is hűtenem kellett a végén az oldatot. Ha 3-4 részletben 1-2 percen belül adjuk a fagyos tejhez az NAOh-t, és nem jó lassan, akkor az oldat nem hűl túl! Kipróbáltam egy a You Tube -on látott swirl technikát, ezért lettek a szappanok ilyen "szivárványosak".

UI:  Most a napon érlelem letakarva a szappanokat hacsak tehetem, hátha hamarabb érnek így! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése