2013. június 8., szombat

Mosógél saját mosószappanból

Az elmúlt időszakban kipróbáltam néhány házi mosógél receptet köztük ezt is. Megállapítottam, hogy mindegy milyen szappant használunk a mosógél elkészítésénél, ha túl sok a mosószóda (több mint kétszerese grammban), akkor szétválik a gél vízre és szappanra, ha átmixeljük ha nem.
A túl sok mosószódát a fekete és sötét ruhák nem szerették, de a fehérek igen. Ezt a gél fehérekhez és fehér munkás ruhákhoz használom. A ruhák tapintása száradás után nem olyan puha, mint a kevesebb mosószódát tartalmazó géllel mosottaké.

A saját készítésű mosószappanomból (2 hét érés után gumikesztyűben lereszelhető és mivel nem pipere a még benne lévő lúg nem hátrány) készítettem mosógélt.
Most ezt a receptet használtam és megkínáltam egy kis patikai levendula illóval.. Már mostam is vele és ez is jelesre vizsgázott. A kimosott ruhákon a levendula illat érződött!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése